Polityka prywatności
Adres naszej strony internetowej to: http://ata.sklep.pl.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Spis treści:
§ 1 Postanowienia ogólne
§ 2 Administrator Danych Osobowych
§ 3 Dane kontaktowe
§ 4 Zasady przetwarzania danych osobowych
§ 5 Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
§ 6 Okres przechowywania danych osobowych
§ 7 Kategorie danych osobowych
§ 8 Pliki cookies
§ 9 Udostępnianie danych
§ 10 Uprawnienia Klientów
§ 1 Postanowienia ogólne
Niniejsza
Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych
Klientów korzystających ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem
www.ata.sklep.pl (dalej jako „Sklep internetowy”).
Niniejsza Polityka prywatności stanowi wypełnienie obowiązku informacyjnego
spoczywającego na Administratorze zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (dalej jako „RODO”).
§ 2 Administrator Danych Osobowych
Administratorem Danych Osobowych Klientów Sklepu internetowego jest Joanna Sztankowska prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ATA Joanna Sztankowska, ul. Sierpecka 8, 87-630 Skępe, NIP: 893-128-85-79 (dalej jako „Administrator”).
§ 3 Dane kontaktowe
Z Administratorem można skontaktować się poprzez adres e-mail ata.swiatdziecka@wp.pl lub pisemnie na adres: ATA Joanna Sztankowska, ul. Sierpecka 8, 87-630 Skępe.
§ 4 Zasady przetwarzania danych osobowych
Administrator
przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z przepisami RODO.
Administrator stosuje, wymagane przez przepisy prawa unijnego środki techniczne
i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych i zabezpieczenie
danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przejęciem
przez osoby nieuprawnione, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów oraz zmianą,
utratą lub zniszczeniem.
Administrator oświadcza, że podanie danych oznaczonych w Sklepie internetowym
jako wymagane, jest dobrowolne, ale konieczne dla korzystania z
funkcjonalności, w tym dla założenia i prowadzenia konta Klienta oraz złożenia
i realizacji zamówienia.
Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie od Administratora informacji handlowych,
w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz na wykorzystywanie
telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celach marketingowych. Wyrażenie
powyższych zgód jest dobrowolne, nie jest warunkiem realizacji zamówienia, ani
prowadzenia konta Klienta w Sklepie internetowym.
§ 5 Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe
Klientów będą przetwarzane w następujących celach:
prowadzenie konta Klienta w Sklepie internetowym (art. 6 ust. 1 pkt b) RODO),
realizacja zamówień w Sklepie internetowym (art. 6 ust. 1 pkt b) RODO),
marketing bezpośredni własnych usług i produktów będący prawnie uzasadnionym
interesem Administratora (art. 6 ust. 1 pkt f) RODO),
udzielenie odpowiedzi na wiadomość przesłaną poprzez formularz kontaktowy (art.
6 ust. 1 pkt a) RODO),
realizacja procesu reklamacji lub odstąpienia od umowy (art. 6 ust. 1 pkt c)
RODO),
prowadzenie usługi newslettera (art. 6 ust. 1 pkt a) RODO),
archiwalnych (dowodowych) na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, który
jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 pkt f) RODO),
ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będących
realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 pkt f)
RODO),.
§ 6 Okres przechowywania danych osobowych
Dane
Klientów będą przechowywane przez następujący okres:
dane dotyczące prowadzenia konta Klienta – przez okres jego utrzymywania w
Sklepie internetowym i w ciągu 1 roku od momentu zgłoszenia przez Klienta
żądania jego usunięcia,
dane związane z realizacją zamówień – przez okres 5 lat od zakończenia roku w
którym dokonano sprzedaży,
dane związane z realizacją działań marketingowych – w ciągu 1 roku od momentu
zgłoszenia sprzeciwu przez Klienta wobec przetwarzania jego danych w oparciu o
art. 6 ust. 1 pkt f) RODO,
dane związane z udzieleniem odpowiedzi na zapytanie – w ciągu 3 miesięcy od
momentu wycofania udzielonej zgody.
dane związane z realizacją procesu reklamacji lub odstąpienia od umowy – przez
okres 5 lat od zakończenia roku w którym rozpatrzono reklamację lub odstąpiono
od umowy,
prowadzenie usługi newslettera – w ciągu 1 roku od momentu zrezygnowania z
subskrypcji newslettera.
cele archiwalne – przez okres niezbędny do realizacji tego celu,
ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – przez okres niezbędny do
realizacji tego celu.
§ 7 Kategorie danych osobowych
Administrator zbiera, przetwarza i przechowuje następujące dane Klientów: adres e-mail, nazwa firmy, adres, NIP, imię i nazwisko, telefon.
§ 8 Pliki cookies
Administrator
nie zbiera żadnych danych w sposób automatyczny, za wyjątkiem danych zawartych
w plikach cookies podczas samego korzystania ze Sklepu internetowego.
Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe,
które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta i przeznaczone są do
korzystania ze Sklepu internetowego. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony
internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym
oraz unikalny numer.
Pliki cookies wykorzystywane są w następującym celu:
rozpoznanie urządzenia używanego przez Klienta w celu odpowiedniego
wyświetlenia zawartości strony,
tworzenie statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci korzystają
ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie ich struktury i zawartości,
utrzymanie sesji Klienta Sklepu internetowego, dzięki której Klient nie musi na
każdej podstronie Sklepu internetowego ponownie wpisywać loginu i hasła,
dostosowanie zawartości i funkcjonowania Sklepu internetowego, poprzez dopasowanie
anonimowego, losowo wygenerowanego identyfikatora śledzącego, dzięki któremu
możliwe jest m.in. sprawdzenie skąd pochodzi Klient, z jakiej wyszukiwarki
korzystał, na jaki link kliknął, jakie słowa kluczowe wpisał oraz w którym
momencie przestał korzystać ze Sklepu internetowego,
zbierania ogólnych i anonimowych danych do realizacji akcji reklamowych za
pośrednictwem list remarketingowych, pozwalających na wyświetlanie treści
reklamowych dopasowanych do preferencji Klienta.
Przeglądarki internetowe zazwyczaj domyślnie dopuszczają przechowywanie plików
cookies w urządzeniu końcowym Klienta. Klienci mogą dokonać zmiany ustawień w
tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie przechowywanych
plików cookies, a także automatyczne ich blokowanie. Szczegółowe informacje na
ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
§ 9 Udostępnianie danych
W celu
realizacji umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu internetowego Administrator
udostępnia dane osobowe Klientów następującym podmiotom:
operatorzy systemów płatności, firmy kurierskie (oraz brokerzy) zgodnie z
wybraną przez klienta opcją dostawy, banki w przypadku sprzedaży w systemie
ratalnym, firma zajmująca się księgowaniem dokumentacji finansowej
Administratora danych.
§ 10 Uprawnienia Klientów
Klientowi
przysługuje prawo dostępu do jego danych oraz prawo żądania ich sprostowania,
usunięcia, ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą
przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu
administratora, Klientowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec
przetwarzania jego danych osobowych.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Klienta jest zgoda,
Klient ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z
prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W zakresie, w jakim dane Klienta są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania
Umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – Klientowi przysługuje także prawo
do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora danych
osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do
odczytu maszynowego. Klient może przesłać te dane innemu administratorowi
danych. Uprawnienie do przenoszenia danych nie dotyczy danych, które stanowią
tajemnicę przedsiębiorstwa.
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania
usunięcia, a także ograniczenia przetwarzania.
Klientowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
zajmującego się ochroną danych osobowych.